Hvad er 10. klasse?

10. klasse - Ungdomsskolen & 10. klasse på Parkvænget.

Byens nye sted for de unge.

10. klasse er en spændende og anderledes skole, der klæder dig godt på til en ungdomsuddannelse.

Du får:

• Anderledes fag, anderledes undervisning og en ny måde at forberede dig til en ungdomsuddannelse på.
  • Et skoleår der giver modenhed, selvstændighed og fællesskaber der peger dig i retning af den ungdomsuddannelse du drømmer om.
  • Afklaring i forhold til hvad du kunne ønske dig videre på din uddannelsesrejse.
  • Lærere, pædagoger og vejledere der tager dig alvorligt som en ung på vej ind i voksenlivet og som inddrager dig og stiller realistiske krav til dig i dagligdagen.
  • Et skoletilbud i et stærkt ungdomsmiljø.

Vi underviser i følgende obligatoriske fag:

Dansk matematik og engelsk pegende mod en afgangsprøve på FP10-niveau. Desuden Fokusfag samt Fællesfag og Valgfag, som skifter i løbet af året.

Desuden kan du vælge om du vil have Tysk og om du vil have Fysik/Kemi.

Vi har desuden et hold for sproglig opmærksomhed, som giver en ekstra sproglig hånd i ryggen, til de elever det måtte have behov.

Undervisningen er projektorienteret, elevinddragende og varieret og eleverne har indflydelse på indhold og valgfagsudbud i løbet af skoleåret.

Vi har derud over en klasse der arbejder praktisk med fagene – gennem en stor del af undervisningstiden (50 %) i skolen værksted.

Kom og vær med!

Hør nærmere om 10. klasse ved at kontakte:

Afdelingsleder i 10. klasse - Mette Due: Tlf.: 61 61 05 53, Mail: ueha@vordingborg.dk